52. Waarom en hoe identificeer ik me bij Aegon?

Gebruikerswaardering: 0 / 5

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Iedereen moet zich na eind 2020 eenmalig opnieuw identificeren. Je krijgt (of kreeg) hierover bericht per mail.
De procedure is lastig, maar noodzakelijk. Daarom biedt Aegon hulp op locatie: bij je thuis, of op het werk. Hieronder lees je hoe dat werkt. Eerst wat algemene informatie.

Waarom is dit nodig? 
Aegon Bank is verplicht van iedere klant de identiteit te controleren. Onze Stichting heeft daar geen invloed op. 

Moet ik meedoen?
Wél als je de NHP-bonus wilt blijven krijgen. Die bonus van €250 euro per jaar (bij een inleg van €500 per jaar) wordt bijgeschreven op je rekening. Dat houdt op als je je niet opnieuw identificeert. 
Wil je doorgaan met sparen en het ontvangen van bonussen? Dan moet je je eenmalig opnieuw identificeren.

Wat gebeurt er als ik niet mee doe?
Dan gaat je rekening in ‘slaapstand’. Je kunt ook je rekeningoverzicht niet meer bekijken via MijnAegon. 
Let op: Aegon meldt dan dat je rekening wordt opgeheven. Dat is onjuist. Je rekening wordt alleen maar inactief. Het saldo dat er nu opstaat, is tot je 65ste geblokkeerd. 

Hoe werkt het?
Kijk hier voor de instructies van Aegon.