SVBPVH VERBETERT DE PENSIOENEN IN DE HAVENSECTOR

Onze pensioenverbeteringen zijn mogelijk dankzij een lange maar succesvolle strijd om de nalatenschap van PVH, ons vroegere pensioenfonds. Die strijd leidde in 2010 tot een akkoord met Stichting Optas, waardoor we 500 miljoen euro kregen. Ten slotte bereikten we in 2014 ook een akkoord met Aegon, ter waarde van circa 188 miljoen euro

 

 

  Stap 6
Wat:

  Netto Havenpensioen: online beleggen voor extra pensioenvermogen

Voor wie:

  Collega's in alle functies en van alle leeftijden. Onder voorwaarden een jaarlijkse NHP-BONUS.

Wanneer:   Vanaf 1 januari 2017

 

Stap 6 is het Netto Havenpensioen (NHP).
Je gebruikt het om geld opzij te zetten voor extra pensioenbudget op, of na, je 65ste. Het staat los van je 'gewone' pensioen.

NIEUWS PER SEPTEMBER/OKTOBER 202O

Iedereen met een Netto Havenpensioen moet zich opnieuw identificeren. Je krijgt (of kreeg) hierover bericht per mail.
De procedure is lastig, maar noodzakelijk. Daarom biedt Aegon hulp op locatie: bij je thuis, of op het werk. Hieronder lees je hoe dat werkt. 
Eerst wat algemene informatie.

Waarom is dit nodig? 
Om criminaliteit tegen te gaan. Aegon Bank is verplicht van iedere klant de identiteit te controleren. Onze Stichting heeft daar geen invloed op. 

Moet ik meedoen?
Wel als je de NHP-bonus wilt blijven krijgen. Die bonus van €250 euro per jaar (bij een inleg van €500 per jaar) wordt bijgeschreven op je rekening. Maar dat houdt op als je je niet opnieuw identificeert. •    Wil je doorgaan met sparen en het ontvangen van bonussen? Dan moet je je opnieuw identificeren.

Wat gebeurt er als ik niet mee doe?
Dan gaat je rekening in ‘slaapstand’. Je kunt ook je rekeningoverzicht niet meer bekijken via MijnAegon. 

Let op: Aegon meldt dan dat je rekening wordt opgeheven. Dat is onjuist. Die wordt alleen maar inactief. Het saldo dat er nu opstaat, is tot je 65ste geblokkeerd. 

Hoe werkt het?
Je krijgt van no-reply-bankzaken@aegon.nl een e-mail. Hierin staat dat je je opnieuw moet identificeren. En dat je daar 7 weken de tijd voor hebt.

•    Ben je zover? Dan heb je een smartphone nodig plus je paspoort of ID-kaart.
•    Op een computer of tablet log je in bij Mijn Aegon. 
•    Volg de instructies. 
•    Hier geeft Aegon antwoorden op veel gestelde vragen. Of je belt de klantenservice 070 344 5235.

Het lukt me niet, wat nu?
Heb je geen smartphone? Krijg je geen gehoor bij Aegon? Meld je via dit formulier aan voor hulp aan huis (of op je werkplek). Vul alle gevraagde gegevens in en klik op verzenden.

•    Binnen 2 weken neemt er iemand van het bedrijf AMP Groep contact met je op. Je maakt een afspraak voor identificatie op locatie (thuis/werkplek)
•    Zorg dat je je paspoort of ID-kaart bij de hand hebt.

Is de identificatie-procedure wel veilig?
•    Eerst controleer je of het e-mailbericht ook écht van Aegon komt. De afzender moet zijn: no-reply-bankzaken@aegon.nl.
•    Voor de procedure zelf is er
een zwaarbeveiligde identificatie-app. Hij is alleen te gebruiken als je tegelijkertijd bent ingelogd op Mijn Aegon.
•    Inloggen bij Mijn Aegon doe je door www.aegon.nl in je browser te tikken. Je zit goed als je rechts bovenin een groene knop ziet:

 

Onze NHP-Bonus

 

De NHP-bonus is 50% van je inleg tot 500 euro (dus max 250 euro).
Onze Stichting stort de bonus jaarlijks (tot en met je 64ste) op je beleggingsrekening. 

Voor het verkrijgen van de NHP-bonus voldoe je aan deze voorwaarden:
Jij als medewerker...

  1. bent geboren op of na 1 januari 1960
  2. had een dienstverband per 1 februari 2013
  3. bent door je werkgever bij onze Stichting aangemeld voor 15 maart 2016

... en je werkt bij een havenbedrijf dat

  • per 1 april 2010 een pensioencontract had met Aegon/Optas
  • een minimale franchise hanteert
  • en de 3%-premiestaffel* voor ten minste 85% benut per 1 januari 2017 (en voor ten minste 90% per 1 januari 2020).
    * Staffelbesluit 17 december 2014)

Kijk bij Vaak Gestelde Vragen voor meer informatie.

 

 

Stap 1